ColaboraDoR: Mircea Drăgoi, graphic designer
Mircea Drăgoi este graphic designer și blogger, are trei copii și 37 de ani. În timpul liber călătorește, grădinărește…
Mircea Drăgoi este graphic designer și blogger, are trei copii și 37 de ani. În timpul liber călătorește, grădinărește sau se fotografiază cu zgubiliticii menționați anterior, iar în timpul ocupat mai face câte o ilustrație minunată pentru DoR.
Prima colaborare cu Decât o Revistă s-a întâmplat în 2010 când a ilustrat personajele din Star Trek. Mai târziu a conceput un infografic extrem de migălos și complex menit să explice în imagini organizarea TIFF și pe memorabila Inna – Plastilina cea perplexo-încruntată, cu tot cu păr ciufulit și aluniță, creată din plastilină FIMO și apoi fotografiată.
Cum ai ajuns ilustrator?
Am ajuns ilustrator desenând cu pixul pe băncile școlii. Apoi desenând lucrările colegilor la ora de desen. Apoi, încurajat de succes, desenând postere pentru aceeași colegi. Apoi urmând cursurile Şcolii (pe atunci, populare) de artă, pentru a-mi completa lacunele pe partea de compoziție, perspectivă, proporție, rigoare. A urmat contactul cu calculatorul și epoca Photoshop, sfârșind ca ilustrator cu acte în regulă pentru PC Magazine Romania.
De atunci încoace, freelancing în propria mea firmă de ilustrație și design, iar acum sunt parte a Lateral, companie de soft și design.
Care sunt ilustrațiile tale preferate?
Ilustrațiile din epoca PC Magazine, atunci când editorii revistei îmi dădeau mână liberă în a desena cum doream subiectele din revistă. Mai recent, ilustrațiile izometrice, mai ales cele desenate pentru Decât o Revistă și ilustrațiile pentru copii, din seria Fabrica de Povești.
Ce motivații îți aduce ilustrația?
Sunt cel mai motivat atunci când încep o ilustrație și înaintea mea apar nenumărate posibilități de a ilustra o poveste, un concept. Mă motivează faptul că înaintea mea se deschide o mică lume al cărei creator sunt și care va rămâne frumos în urma mea. Un portfoliu de care pot fi mândru.
La ce proiecte lucrezi acum?
Pe moment sunt foarte prins și pasionat de jocurile în mediul iOS, un drum pe care Lateral mă încurajează și susține să merg. Implică atât ilustrație cât și multă logică, o combinație care îmi convine de minune.
Care este procesul tău de la idee la ilustrație?
De cele mai multe ori pendulez mult în jurul proiectului. Citesc povestea, documentarul, articolul – care vor fi ilustrate, le las apoi să se sedimenteze puțin, abia apoi încep primele linii, primii pixeli sau creionări. Încet se conturează o idee generală despre cum va arăta ilustrația, pe măsură ce adaug elemente. Pot apărea schimbări, computerul îmi permite să schimb chiar și radical o idee dacă ceva nu a evoluat bine.
Pe final apar adăugiri, iar fiecare etapă de feedback de la client îmi permite și un moment de respiro în care îmi mai vin idei de adăugat. Totul e laborios și executat cu migală. Expedierea fișierului final aduce ușurare dar și niscaiva regrete că nu am aplicat nu știu ce altă idee, că nu am ales altă cale, alt stil.
Ce consumi pentru inspirație?
Cafea. Plăcintă cu varză. Neuroni.
Diana Sumănaru este ucenică la DoR. În seria ColaboraDoR vă vom face cunoștință cu fotografi, ilustratori și designeri cu care ne-am împrietenit de când facem DoR.
S-ar putea să-ți mai placă:
[DoR Lab] Dans și tastatură
Maria Mora își pune corpul înalt în mișcare în La Institutul Schimbării, o piesă de teatru documentar care pune…
[One World Romania] „Unele lucruri sunt prea prețioase pentru a fi pierdute”
Din poveștile bunicului său, Bogdan Ștefan a transpus, prin film și sculpturi de lut, deportarea unei familii…
Bucureșteanul: 23 de ani în laboratorul de restaurare
Oana Solomon și Andreea Maria Teodorescu lucrează la MNAR de când au terminat facultatea. În profesia lor, rutina nu face parte din glosar.