Muncă și anxietate
Ce faci cu lista de to do și cu întâlnirile inutile? Recomandări de citit, de ascultat și de văzut despre cum putem să lucrăm și să trăim mai bine.
BETTER JOURNALISM:
[1] Scrie mai bine. Roy Peter Clark tocmai a publicat o carte nouă despre scris, Murder Your Darlings. În acest Q&A punctează ideile principale, inclusiv una dintre capcane: „Waiting too long to begin drafting. You can write preliminary drafts while you are conducting research. I call this zero drafting. It teaches you what you know, and what you need to learn.” (Text, 10 min)
[2] Erori și responsabilitate. Dean Baquet, redactorul șef al New York Times vorbește la The Daily despre cum a greșit publicația când a numit o victorie a lui Hillary Clinton în 2016 „inevitabilă” și în ce fel e jurnalismul imperfect de ajunge să facă astfel de erori. (Audio, 50 min)
BETTER WORK:
[1] Munca, ce povară. Un eseu care nu e anti-muncă, cât e anti-munca care se pretinde a fi importantă când, de fapt, nu produce nimic. Multe dintre exemple se înscriu în categoria bullshit jobs, despre care un profesor a scris o carte în 2018. (Text, 20 min)
[2] Ce ne facem cu întâlnirile? Brave New Work au un podcast foarte bun cu idei de dezvoltare organizațională, printre care acest episod despre pericolul întâlnirilor inutile. Ce e o întâlnire inutilă? Una la care ne pregătim pentru altă întâlnire sau din care nu ieșim cu lucruri neplănuite deja înainte. (Audio, 50 min)
BETTER YOU:
[1] Anxietatea, mereu cu noi. Acest podcast al Harvard Business Review e util pentru toți anxioșii care își duc grijile de toate felurile la muncă. În cele 14 episoade din primul sezon vorbesc despre partea bună a anxietății, despre locuri de muncă safe și despre povara construirii unei organizații. (Audio, 45 min/episod)
[2] Descarcă lista de to do. Faptul că ai o listă de to do sau un app nu e suficient fără o disciplină și o metodă de cum le folosești. Să zicem că ai descărcat lista – un pas esențial – ce faci după? Cum o prioritizezi? Cum desfaci un proiect mai mare în taskuri mici? O introducere simplă în filozofia Getting Things Done (GTD). (Video, 3 min)
Better Journalism ::: Better Work ::: Better You este un newsletter bilunar despre muncă trimis de Cristian Lupșa către echipa DoR, acum și pentru susținători.
S-ar putea să-ți mai placă:
Ce arde?
Un lider trebuie să spună o poveste despre ce arde și s-o spună suficient de bine ca alții s-o urmeze.
Îmbunătățiri
Dacă ți-ai făcut rezoluții pentru 2020, această listă de recomandări de citit și de ascultat te va ajuta să-ți înțelegi mai bine obiceiurile înainte să le schimbi.
Cele mai bune recomandări din 2019
Nouă recomandări de văzut, de citit și de ascultat alese din newsletterul bilunar despre jurnalism, viață și muncă trimis de Cristian Lupșa către echipa DoR.